تجارت آمریکا و ایران ۲ برابر شد (اردیبهشت ۱۴۰۳) مصوبه مداخله بانک مرکزی برای کنترل نوسانات ارز تمدید شد تخلف خروج بیش از ۲ هزار کیسه آرد از شبکه پخت نان در مشهد سخنگوی صنعت آب کشور: ۵۶۵ میلیارد تومان به تنش آبی مشهد اختصاص داده شده است بورس در سرازیری | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خرید و فروش دلاری مسکن یعنی خروج ارز از کشور اجاره آپارتمان در آزادشهر مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا خرید و فروش طلا مشمول مالیات می‌شود؟ توقف شماره‌گذاری خودروی ایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی به دلیل نقص فنی مگر حقوق نیروی انسانی را با دلار ۶۰ هزار تومانی می‌دهند که می‌خواهند ارز صادراتی خود را بالا بفروشند؟ ربع سکه ۶.۶ میلیون تومان گرانتر است (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم ایجاد ارزش‌افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی در حوزه آجیل و خشکبار استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ‌های بنزین ۴۶ درصد افزایش داشته است قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت انواع گوشی‌های سامسونگ سری S چند؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مستأجران وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون‌تومانی ودیعه‌مسکن را چگونه می‌توانند دریافت کنند؟ + جزئیات منطقه حساس در بازار سکه کجاست؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار امروز | ریزش‌ها لاک‌پشتی (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ضرورت صادرات ۲۰۰ هزار تن سیب و پرتقال سایپا شرایط جدید فروش و پیش‌فروش ۱۰ محصول را اعلام کرد + اسامی خودروها، قیمت و زمان تحویل رقم دقیق مالیات پرداختی طلافروشان مشخص شد | دلیل اعتراض طلافروشان چیست؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بخشی از ظرفیت مسکن ملی به کارگران جزئیات تازه از خروج عجیب‌وغریب ارز از کشور فروش بلیت فوق‌العاده قطار مشهد، از امروز ۹ صبح (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات مالیات بر عایدی سرمایه برای طلا، مسکن و خودرو اعلام شد | طلای زینتی تا ۱۵۰ گرم معاف از مالیات است فرماندار مشهد: از طلافروشان فراتر از قانون چیزی نمی‌خواهیم | کسانی که مغازه هایشان پلمب شده، براساس روال قانونی بوده‌ است سال گذشته ۲۸ درصد منابع از بانک‌های خراسان رضوی خارج شد
سرخط خبرها

واحد‌های صنفی مشهد ملزم به رعایت نرخ مصوب مرغ گوشتی هستند | نظارت صفر تا صدی تولید تا توزیع در مشهد

  • کد خبر: ۱۷۴۵۷۰
  • ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴
واحد‌های صنفی مشهد ملزم به رعایت نرخ مصوب مرغ گوشتی هستند | نظارت صفر تا صدی تولید تا توزیع در مشهد
مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: تمرکز ما اکنون در مشهد بر رعایت نرخ مصوب مرغ مصرفی است. واحد‌های صنفی مشهد تا زمان اصلاح قیمت ملزم به رعایت نرخ مصوب مرغ گوشتی هستند.

محمد میری دیسفانی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره وضعیت بازار مرغ در مشهد تصریح کرد: به استناد کارگروه استانی تنظیم بازار که در استانداری برگزار شد، قرار ‌شد ۵۰‌درصد کشتار روزانه استان خراسان رضوی در حوزه مرغ گوشتی در ۱۴ کشتارگاه که در ‌استان فعالیت می‌کنند، به بازار شهرستان مشهد هدایت شود. با توجه به اینکه شهر مشهد از لحاظ مصرف بیشترین مصرف مرغ را در ‌استان دارد، این ضرورت ایجاد شد.

روزانه ۳۰۰ تن مرغ گوشتی روانه بازار مشهد می‌شود

به گفته وی، از زمانی که این مصوبه اجرا شد تا میزان ۸۵‌درصد کشتار روزانه استان بر اساس هماهنگی‌های بین بخشی ‌روانه بازار‌های مشهد شد. درحال‌حاضر هم حدود ۳۰۰ تن مرغ سهم شهر مشهد است که روانه بازار می‌شود.

نظارت صفر تا صدی تولید و توزیع مرغ در مشهد

مدیر جهاد کشاورزی مشهد در ادامه گفت: در بحث سامان‌دهی چرخه توزیع، در گام اول واحد‌های عرضه و پخش مرغ در‌ شهر را رصد کردیم. خوشبختانه بحث بازدید‌ها به‌طور روزانه انجام می‌شود‌ و این رصد باعث شده به‌محض اینکه مرغ از مرغداری خارج می‌شود، ماشین حمل پلمب ‌شود و در کشتارگاه هم که توزیع انجام می‌شود، نظارت‌ها وجود دارد. این نظارت‌ها ‌روی خروجی مرغ از کشتارگاه‌ها هم انجام می‌شود تا به بازار سپاد روانه شود. در گذشته مرغ از کشتارگاه به بازار حمل می‌شد و آ مار دقیقی از میزان حمل وجود نداشت، اما‌ هماهنگی ‌انجام‌شده و رصد ورودی و خروجی مرغ از میدان سپاد به‌صورت روزانه باعث شده است تخلف و کمبودی حاصل نشود.


وی افزود: در این نوع توزیع شفافیت دیده می‌شود که چه میزان مرغ با گرید آ و گرید بی روانه بازار می‌شود و حتی شبکه توزیع در ‌شهر مشهد مشخص است و واحد‌های نظارتی ما در مرحله دوم، ‌بازرسی‌های خود را در ‌شهر انجام می‌دهند.


به گفته میری، با توجه به اینکه جهاد کشاورزی متولی تأمین است و در بحث نظارتی هم نظارت‌های عمده بر دوش ماست، واحد‌های عمده توزیع مرغ در مشهد بیشتر  درخیابان دستغیب، بولوار استقلال و میدان سپاد است. با توجه به همکاری‌های بین گروهی روزانه رصد و پایش انجام می‌شود و با گران‌فروش‌ها برخورد جدی و قاطع می‌شود.

مشهد فقط توان تولید ۵‌درصد مصرف مرغ را دارد

این مسئول تصریح کرد: در بحث تأمین هم مشهد به‌واسطه شرایط خاصی که دارد، فقط توان تولید ۵‌درصد از مصرف روزانه مرغ گوشتی را دارد و ۹۵‌درصد مرغ مورد نیاز مشهد از سایر شهرستان‌های استان خراسان رضوی و هچنین سایر استان‌های همجوار تأمین می‌شود. از بعد خارج از استان هم ورودی خوب است و تمام تلاش ما این است که بازار مرغ مشهد را که جزو تعهدات ماست، تأمین کنیم و هیچ کمبودی باعث افزایش قیمت نشود.


وی ادامه داد: در مشهد به نسبت سایر شهر‌های دیگر اصلاح قیمت انجام شده است و تمرکز ما اکنون در مشهد همان قیمت مصوب است و تا زمانی که تصمیمات جدیدی برای اصلاح قیمت صورت نگیرد، واحد‌های صنفی ملزم هستند نرخ مصوب را رعایت کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->